Great Acrobatic Show

Malam sebelum meneruskan perjalanan ke Hangzhou, kami telah dibawa menyaksikan Acrobatic Show. Kami mendapat tempat yang agak dekat. Memang terbaik boleh tengok dengan jelas pertunjukan ini.Pertunjukan dimulakan dengan tarian singa. Ya... Tarian ini memang tidak asing lagi dengan kaum China.
Kemudian kami disajikan dengan pertunjukan akrobatic oleh gadis-gadis cilik dan cantik ini. Adehhh!! DN tengok pun dah rasa sakit. Gila lentik badan mereka ni. Kagum DN!
Pertunjukan baling-baling topi. Alah... Yang pegang tiga topi pastu pusing-pusingkan bentuk satu bulatan tu. Dah tahu dah? Haa... Yang itu lah. Tapi mereka ni buat lebih dari tiga topi tau. Pastu tengok tu, siap duduk atas orang dan atas orang lagi. Terkedu!
Yang ni pusing-pusing piring tu. Ada yang pegang 8 piring, ada yang 10 piring. DN siap kira tu. Hehe... Dahlah pegang piring pastu nak panjat-panjat atas orang lagi. Haishh... Seriau DN. Lepas dah habis pertunjukan ni mereka canpak semua piring nak tunjukkan yang piring tu memang tak melekat dekat kayu tu. Cuba kalian try? Boleh ke? Hehe... Memang terbaik
Haa... Yang ini pertunjukan dua orang abang yang gagah perkasa. Badan memang ketul-ketul habis tapi boleh lentik-lentik dan angkat orang tu. Dalam sasa masih ada kelembutan... Tak gitu? Gila ah mereka ni. Huhu...
Yang ini pula main basikal pusing-pusing atas pentas tu tapi bawak orang. Dah lah semua perempuan, boleh lagi tahan beban sebanyak itu dengan mengayuh basikal. Respek la dengan kalian... Kalau bagi DN, nak bawak sorang naik basikal boleh tapi duduk yang seat belakang tu. Nak duduk belakang DN sori sikit. Kalau taknak duduk, berdiri kat tempat berdiri dekat tayar tu pastu tangan nak pegang bahu DN boleh. Hee...
Ini pula pertunjukan pusing... apa benda entah yang macam gelung pastu guna tali dia pusing-pusing kat tali tu. Haha... Sori DN tak tahu nama dia. Macam biasa nak panjat-panjat atas orang sambil main benda alah tu. Berapa lama lah mereka practice semua ini kan. Mesti dari kecik dah kena latih.
Haa... Pertunjukan terakhir. Nampak bulat besar tu? Mereka naik motor masuk dalam benda bulat besar tu pastu pusing-pusing dalam tu. Sorang-sorang masuk sampai lima orang tau... Kagum gila DN tengok. Memang terbaik semua pertunjukan ini. Kalian kalau berpeluang pergi Shanghai jangan lepaskan peluang tengok pertunjukan ini tau. Serius terbaik dan best!!!





Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

0 Blue Komen:

Post a Comment

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^