Ketenangan Diri


Rasa tenang itu punca kebahagiaan. Dapatkanlah ketenangan dengan :-

  • Sentiasa bersyukur kepada Allah
  • Sentiasa berzikir sama ada dengan lisan ataupun hati
  • Sentiasa mengawal perasaan marah
  • Tidak terlalu mudah terpengaruh dan iri hati
  • Tidak mudah buruk sangka tanpa dikaji
  • Tidak terlalu cemburu kepada orang yang dikasihi

Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

12 Blue Komen:

  1. agree beb! ade stgh orang rs diri sgt perfect smpi asyik cari slh orang lain je tp bila dr sndri wat salah..as if nth happen huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lh... harap orang2 sebegini sedar diri dan cukup2lah cari kesalahan orang lain...

      Delete
  2. Replies
    1. istighfar banyak2... insyaallah hati akan menjadi lebih tenang.. :)

      Delete
    2. aku tambahkan untuk zuan/ tidak terlalu memikirkan perkara yang lepas. hidup mesti diteruskan.

      Delete
    3. betul tu.. apa yg telah berlaku, jadikan sebagai pengalaman dan pengajaran. teruskan hidup kerana banyak lagi cabaran dan dugaan mendatang untuk kita tempuhi... :)

      Delete
  3. Replies
    1. halo! nice knowing you... keep in touch ya... ^_^

      Delete
  4. kata2 ni kalau kene pada orangnya.. kompemm sedar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. peringatan untuk diri sendiri dan semoga orang lain turut menyedarinya.. :)

      Delete
  5. kita tak boleh nak kutuk orang lain sedar atau tidak sedar.

    mana tahu orang tu yang mendoakan kita setiap kali lepas solat dan memohon keampunan semua orang.

    tak bagus kan asyik cari salah orang je.

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^