Kedai Makan Soto Tidak Bernama di Bajrai Batu Pahat



Beberapa minggu lepas DN dan kawan-kawan telah menjejakkan kaki di Batu Pahat. Kami tiba agak lewat malam tetapi tidak membantutkan kami dari bangun pagi dan pergi bersarapan di sini.



Apa yang specialnya makanan di sini? Orang-orang Batu Pahat selalu recommend untuk makan di sini. Jom kita cuba...



Specialnya adalah nasi di sini menggunakan nasi ketupat. Bukan nasi impit biasa yang masak siap tu. Tak payah nak tunggu raya untuk makan ketupat. Di kedai ni, tiap-tiap hari boleh makan ketupat. Terbaik!



Sementara tunggu makanan yang diorder sampai, kita bagi pose dulu ye. Heee... DN dan housemate...



Arb dan Alim... Finally, makanan kami pun sampai. Yumyum.... Jom kita makan!



Lontong ayam...



Soto Ayam...



Begedil...



Letak sambal kicap baru sedap!.



Sate ayam dan daging...



Harga berpatutan kan.... tapi...



Kedai ini tidak bernama tau. Tak tahu nak kata kedai apa. Yang pasti bila sebut kedai soto di Bajrai, semua orang tahu kedai ini. Betul tak orang Batu Bahat?
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

17 Blue Komen:

  1. suka masakan orang jawa!hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan masakan jawa. i loike! ^_^

      Delete
    2. mesti hanie suka makan masakan jawa kan...

      Delete
  2. Bergedil & sambal kicap tu nampak sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergedil sedap... sambal kicap kurang pedas lh. huhu....

      Delete
  3. bergedil ke berdegil???hahaha..

    tgk tu!! tak ajak pun pergi makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr... degil kot. hee...

      jauh tu. nak ke ikut jauh2?

      Delete
  4. soto tu nampak sedap.begedil tu yummy...terliur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. soto xpedas... begedil memang sedap :)

      Delete
  5. dari hari tu lg memang dah nampak entri ni..tapi tak klik pun.

    saya suka makan soto dan bergedil

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. haha..memang sedap. nasib baik masa kerja pagi ada warung yg jual soto ayam tapi takde begedil.

      Delete
  7. trima kasih la sudi singgah makan di kedai ayah saya nie....klau senng dtg la lg ye..

    ReplyDelete
  8. Kedai ni bukak uyk sarapan je ke?atau smpai ke petang?

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^