Sikap Pemaaf


Ikutkan hati memang tak boleh percaya dan memaafkan sesiapa even kawan baik sendiri apabila pelbagai fitnah dan tohmahan melanda diri. Tapi itu lah, kita hanya manusia biasa. Tidak lepas dari membuat kesilapan. Oleh itu, maafkanlah khilaf mereka kerana kita juga pernah buat silap. Duniawi....

Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

15 Blue Komen:

  1. maafkan la, tenang hati.. n penting jgn putuskan silaturrahim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedang cuba untuk menerima dengan tenang & redha, seterusnya memaafkan mereka... :)

      Delete
  2. Maafkan senang. cuma, nak lupakan susah. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang xboleh lupa tp boleh diingati untuk diri kita sentiasa beringat & lebih berhati-hati...

      Delete
  3. bersikap pemaaf lebih membuat kita menjadi seorang yang tabah dan sabar tau..

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. xperlu rasanya mengaibkan sesiapa disini... :)

      cukuplah cuma "hati ini telah dilukai"... (macam lagu rossa tu). hee.. jom karok! :p

      Delete
  5. Bila kita maafkan orang, hati kita pun terasa tenang.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... cuma mungkin dn perlukan masa & masa itu pasti tiba. insyaallah... :)

      Delete
  6. emmm... betul tu DN.. susah untuk kita memaafkan org yg rapat dgn kita , kalo sedara mara apatah lagi .. tapi kite ni manusia biasa je .. sedangkan Nabi pun ampunkan umatnye .. sesungguhnya , kemaafan itu memberi ketenangan hati dan minda kita .. mngkin di dunia dia terlepas dari perbuatannya , di akhirat nanti hanya Allah saja yg membalas nye ...

    ReplyDelete
  7. Kalau kita maafkan tapi tak cakap dengan orang tu boleh ke DN?

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum DN...betul2 tu...:)

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum DN...betul tu kena belajar memaafkan diri sendiri dulu..baru hati rasa bahagia..:)
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^