Lalat - penyakit vs penawar

"Apabila lalat masuk ke dalam minuman seseorang kamu, hendaklah ditenggelamkannya, kemudian dibuangkan lalat itu, kerana sesungguhnya salah satu sayapnya mengandungi penyakit dan yang satu lagi mengandungi penawar"

Siapa pernah buat? Secara jujurnya, DN tak pernah buat. Masuk lalat, confirm air tu DN buang. Huhu....
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

12 Blue Komen:

  1. Replies
    1. kannn... siapa yg pernah buat mmg tabik spring lah. hee....

      Delete
  2. Nampak je pon dh terkapai2 tangan.cube menampar..honestly bila nampak lalat dlm air siapa yang tahu dia dh terendam berapa Kali..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu xpe... tp kalau baru masuk confirm terus order air lain kan. xsanggup nak rendam. hee....

      Delete
  3. sama la ngan saya.. tak gamak nak minum..hehehe.. geli terus.. tapi ada satu kisah, kawan saya dulu tengah sedap ketawa terkekek2 , tiba2 lalat masuk mulut dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk! ini lagi horrible. confirm anti dah dgn lalat. sape suruh gelak kuat2.... hihi...

      Delete
  4. jangankan lalat...air ada semut seekor pun ezad terus buang air tu DN..tak minum da..heee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee... tu lh kan. nak tengok gak siapa yg pernah buat..

      Delete
  5. Bro order air lain :)

    Ingat lagi arwah nenek bg petua ini. al-fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu xpe.. xsanggup nk minum kan..

      al-fatihah untuk beliau...

      Delete
  6. Tak sanggup Nurul nak minum air bekas ade lalat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn... siapa yg sanggup memang salute lah...

      Delete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^