Panggilan Rindu

Semalam tiga kali budak kecik ni call DN. Terubat kerinduan DN dengan mereka. Tak sampai seminggu pergi dah terasa sunyi rumah ini. Kalau tidak riuh rendah setiap hari dengan suara mereka. Semalam call katanya dah selamat sampai Mekah dari Madinah. Alhamdulillah.... Sempat lagi budak kecik ni menyakat DN nak doakan supaya DN cepat kahwin. Apalah budak kecik ni tahu pasal kahwin kan. Hihihi.....

Bila balik rumah dari kerja... Tengok sejadah elok terletak kat sofa... Rindu dengan abah. Biasanya DN balik dari kerja mesti nampak abah tengah solat. Bila buka pintu rumah biasanya adik DN akan menjerit "Akak!"... Tapi beberapa hari ini buka pintu rumah tiada siapa yang menyapa. Bila ke ruang TV biasanya mama tengah tengok rancangan kegemarannya.. tetapi beberapa hari ini DN tengok TV seorang diri tanpa mama. Arghhh... Rindu dengan mereka... 


Semoga semuanya baik-baik sahaja di sana. Kami adik-beradik di sini sentiasa mendoakan keselamatan dan kesihatan ayahanda, bonda & adinda di sana. Kami akan menanti kepulangan kalian dengan sabar.
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

14 Blue Komen:

  1. semoga segalanya berjalan dgn lncr...

    ReplyDelete
  2. emm..memang sakit n seksa kena penangan rindu.


    semoga ayah, mama dan adik DN sihat sejahtera mengerjakan amal ibadah di tanah suci dan Allah menerima amal ibadah mereka. in shaa Allah.aamiin.

    dan semoga DN juga sihat sejahtera sentiasa.

    ReplyDelete
  3. Insha Allah dorang selamat balik sini nanti.

    Kenapa DN tak pergi sekali ??

    ReplyDelete
  4. kalau rindu... calling2 laaaa ewaaaahh... semoga semuanya selamat yaaaa

    ReplyDelete
  5. @Ladfe Amir amin... InsyaAllah.. xsabar nak tunggu mereka balik.. :)

    ReplyDelete
  6. @Nuriesya Nadia DN dah pernah pergi. Lagipun DN kena uruskan adik2 di rumah.. :)

    ReplyDelete
  7. @KiD amin.. thanks kid. xnak ganggu mereka melakukan ibadah di sana. tunggu je lah panggilan dari mereka.. :)

    ReplyDelete
  8. Eh DN ada adik perempuan la..

    eh kak, "adik" tumpang lalu ek he..23x

    ReplyDelete
  9. @Bro Framestone amboi! confirm kakak xlayan. hahaha... :p

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^