Bicara Hati

Tiba - tiba DN tidak tahu hendak menulis apa. Mungkin mood DN kurang baik. Kerja pun DN tiada mood nak buat, apa lagi untuk update di sini kan. Tetapi DN gagahi juga dan melawan semua perasaan yang sedang bercampur aduk ini.

Apa yang sedang DN fikirkan? DN sedang memikirkan tentang seseorang. Bukan seorang, 2-3 orang rasanya. Hmm.. Ada orang yang terlalu ambil berat tentang DN selama ini tetapi DN tidak membuka ruang hati DN untuk dia. Orang yang DN berkongsi segala masalah dan orang yang selesa sebagai teman bicara. Tetapi orang yang sering membuat hati ini terluka dan kecewa, orang itu yang bertakhta di hati. Duniawi sungguh kan. 

DN juga memikirkan tentang seseorang yang sering memberi jambangan bunga kepada DN suatu ketika dahulu. DN hargai perasaan yang hadir dalam diri kamu tetapi banyak halangan yang harus kita tempuhi jika DN menerima kamu. Cukup lah kamu tahu bahawa DN hargai perasaan kamu itu dan cukuplah kita sebagai teman biasa. Semoga dirimu sihat sejahtera.

Hari ini, DN menanti panggilan yang belum pasti akan kunjung tiba. Tetapi panggilan teman bicara sudah pasti hadir tanpa perlu ditunggu. Panggilan yang sering mengisi hari - hari DN dan sering mengubat luka di hati dengan gelak tawa dan senyum mesra.

Semoga hati ini terus tabah untuk menempuhi hari mendatang..
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

10 Blue Komen:

  1. its okey DN ..... Mungkin perlukan masa untuk tenangkan diri....i always available on whatsapp , wechat mahupun chaton... if u need shoulder to cry on

    ReplyDelete
  2. @hazman aka species1980 hee... thanks abg man.. nk nangis ni. terharu...

    ReplyDelete
  3. No wonder lah pergi ke Terengganu...

    need an air lettew kan...

    dunia ni memang perhiasan sahaja, lebih lagi cinta manusia...

    La Tahzan ya DN... Innallahu Ma'Ana...

    ReplyDelete
  4. Wh, susah2 je dok fikir pasal bro la la la la la...

    mode : bajet perasan sungguh mamat nie kan Deqnoor

    ReplyDelete
  5. @noorkhamisah sekali-sekala menjiwang itu perlu.. :p

    ReplyDelete
  6. @Zulqarnain Abu Hassan hihihi... tahu xpe. thanks kiki for your concern.. :)

    ReplyDelete
  7. Alaaaaa.... Baru nak perasan kejab dekat sini

    ReplyDelete
  8. dulu masa bujang dulu...biasalah dengar masalah rakan-rakan wanita ni. dah kawin ni terpaksa kurangkan atau lupakan semua tu.

    jika tak, lagi ramai yg salah sangka lagi makan hati serta terluka.

    btw..setiap yg berlaku ada hikmahnya. jangan mengalah dgn hidup ni.

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^