Minyak Argan Greenville Malaysia

Sejarah Minyak Argan

Minyak Argan atau digelar sebagai "golden oil" merupakan minyak yang dihasilkan dari biji buah argan untuk kesihatan kulit yang terbaik. Ia boleh didapati dari pokok argan yang merupakan pokok tertua di dunia dan hanya tumbuh di Barat Daya Morocco. Lebih tepat lagi, pokok Argan tumbuh di antara kawasan Essaouira dan Agadir. Kedua-dua kawasan ini telah diwartakan oleh UNESCO sebagai kawasan yang dilindungi.

Pokok Argan dalam nama latinnya "Arginia Spinosa" mempunyai peranan penting bagi keseimbangan ekosistem alam. Akar pokok ini menjalar dengan kedalaman 30 meter ke dasar tanah dan dahannya yang rendang dapat menahan panas gurun sahara. Minyak Argan yang terhasil dari biji pokok ini telah dikaji oleh pakar kesihatan dan kecantikan dunia dan diperakui sebagai agen anti penuaan semulajadi terbaik.
minyak argan greenville
Minyak Argan Greenville 
Kini tidak perlu ke Morocco untuk mendapatkan Minyak ArganGreenville Malaysia telah mendapatkan produk Minyak Argan yang sangat berkualiti didatangkan dari Morocco. Kenapa anda perlu memilih "Minyak Argan Greenville Malaysia"?
  • Di import terus dari Morocco.
  • 100% asli dihasilkan dengan teknik “cold press” (untuk mengekalkan kandungan Vitamin yang terdapat didalamnya) oleh wanita tempatan Morocco.
  • Dilengkapi pengesahan USDA dan ECOCERT.
minyak argan
Minyak Argan
Minyak Argan 100% Natural dan Organik
  • Diperkaya dengan Vitamin E, Anti Oksidan dan Fatty Acid (Omega 3 dan Omega 9).
  • Memperbaiki sel kulit yang rosak (Free radical).
  • Melindungi kulit dari sinaran UV.
Harga pengenalan 60ml/bottle
RM 75 (sem)
RM 80 (ss)
BRD/SGD $39
minyak argan 2
Kelebihan Minyak Argan
Kelebihan Minyak Argan Greenville Malaysia
  1. Bertindak sebagai pelembap kulit (siang dan malam).
  2. Membuang sel- sel kulit mati.
  3. Membantu membuang parut jerawat.
  4. Menghalang pembentukan 'stretch mark'.
  5. Merawat kesan selepas cukuran (after shave).
  6. Pelembap untuk keseluruhan badan.
  7. Pelembap yang baik untuk rambut.
  8. Pelembap untuk kuku.
  9. Bertindak sebagai pelembap untuk bibir.
  10. Baik untuk eczema, psoriasis dan ruam.
  11. Anti penuaan.
Cara penggunaan Minyak Argan Pada Kulit
  1. Cuci permukaan kulit sehingga bersih.
  2. Spray sedikit di tapak tangan.
  3. Sapu pada bahagian kulit yang bermasalah.
  4. Urut secara perlahan-lahan sehingga Minyak Argan meresap ke dalam kulit.
  5. Gunakan sekurang-kurangnya 2x sehari atau apabila perlu.
Cara penggunaan Minyak Argan Pada Rambut
  1. Titiskan Minyak Argan pada tapak tangan.
  2. Ratakan dan sapukan pada kulit kepala serta rambut secara urutan.
  3. Boleh digunakan setiap hari.
  4. Sapu pada rambut sebagai minyak rambut pada bila-bila masa.
Cara penggunaan Minyak Argan Pada Kuku
  1. Sapu Minyak Argan pada kuku.
  2. Urut perlahan-lahan sehingga meresap.
  3. Boleh diulang setiap hari.
TESTIMONI SENDIRI
Sejujurnya, DN tidak akan sesuka hati menggunakan sebarang produk kerana DN mempunyai kulit yang sangat sensitif. Memandangkan Minyak Argan diketahui dapat membantu menyelesaikan masalah kulit, maka DN mencubanya. Tidak disangka SELEPAS 1 MINGGU menggunakan Minyak Argan Greenville Malaysia ini, hasilnya sudah kelihatan. Jom DN kongsikan gambar perubahan yang berlaku pada kulit di kuku DN.
testimoni minyak argan
Testimoni Minyak Argan
DN mempunyai masalah kulit yang kering dan selalu tiba-tiba berdarah dengan sendirinya apabila terkena sesuatu seperti memasukkan tangan ke dalam poket seluar. Apabila sudah berdarah dan sakit, ia sememangnya mengganggu kerja harian DN. Selepas SEMINGGU menggunakan Minyak Argan Greenville Malaysia ini, kelihatan kulit di kuku sudah kembali pulih. Tiada lagi lebihan kulit kering yang merunsingkan DN. Apa yang lebih menggembirakan DN adalah kulit di tangan DN tidak kering lagi dan kuku DN juga semakin berkilat. Kini DN gunakan Minyak Argan Greenville Malaysia sebagai losyen pelembab. Kenapa perlu memilih losyen yang mempunyai bahan kimia sedangkan ada pilihan pelembab yang menggunakan 100% bahan asli dan organik? Ke mana sahaja DN pergi pasti akan membawa Minyak Argan Greenville Malaysia ini. Ia tidak berbau, tidak berminyak dan tidak melekit serta mudah meresap ke dalam kulit.

DN kongsikan juga beberapa testimoni lain sebagai rujukan anda.
testimoni minyak argan 2
Testimoni Minyak Argan
testimoni minyak argan 3
Testimoni Minyak Argan
Menarik kan? DN sudah cuba dan DN kongsikan pada anda semua untuk merasai sendiri kehebatan Minyak Argan Greenville Malaysia ini. Maklumat berkaitan Minyak Argan ini boleh didapati seperti berikut:

Instagram : greenvillemalaysia

Untuk mendapatkan produk ini, boleh SMS / WHATSAPP 'ARGAN' ke 012-7367216

Harga pengenalan 60ml/bottle
RM 75 (sem)
RM 80 (ss)
BRD/SGD $39

Pssttt! Ada hadiah untuk sesiapa yang beli produk "Minyak Argan Greenville Malaysia" ini tau. Nak tahu kenalah beli. Heee....

*****************************
Jika ingin mengikuti perkembangan DN dengan lebih mudah selain dari membaca di blog, boleh follow DN seperti di bawah:-
Instagram : deqnoor
Twitter : deqnoor 
Google+ : +deq noor
Fanpage : deqnoordotcom
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

14 Blue Komen:

  1. Tak tahu pula jari Dn selalu berdarah he...23x

    ReplyDelete
  2. 1ST TIME Tahu pasal produk ni..boleh la rekemen kt kwn2 yg ada masalah tu sumer

    ReplyDelete
  3. Ye la.. macam pelik pula kalau jari berdarah, Dn tunjuk dekat Bro he...23x

    Nanti Bro ingat DN nie manja orangnya he...23x

    ReplyDelete
  4. @Bro Framestone tahu pun... xde nye nk menggedik mcm tu bro.. :p

    ReplyDelete
  5. Kalau Dn mengedik... Bro pun akan rasa semacam...

    Risau ada yang tak tidur malam pula nanti...

    ReplyDelete
  6. memang bagus minyak ni..memang agak mahal..tp berbaloi... senang disimpan di dlm beg tgn..mudah dibawa kemana mana....

    ReplyDelete
  7. @Makcik Anak 3 kan kak... nanti dn bawa pegi opis ye.. :)

    ReplyDelete
  8. Gift nature is a Moroccan company located in Agadir, we operate in organic cosmetic sector: such as organic argan oil, prickly pear seed oil, rosewater, Ghassoul, black soap, and many other organic products.
    We are manufacturer and exporter of our products, we are among the leaders in Morocco and elsewhere, our products combine the best quality, and the best price.
    Our argan oil and prickly pear seed oil are ECOCERT certified.
    .(argan oil for 19euro/L and the prickly pear seed oil for 270 euro / L)

    If you are interested in our products, we would be delighted to share with you our price list.
    Awaiting the pleasure of serving you
    Facebook page : Gift Morocco
    Télephone fixe : 00212528 338 338
    00212699495499
    Gmail : talat@giftmorocco.com

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^