Hanya Tinggal Kenangan

Kenangan.. Setiap orang pasti menyimpan lebih dari sebuah kenangan sama ada manis mahupun pahit. Kita takkan pernah hidup tanpa kenangan kerana kenangan inilah yang menjadikan kita lebih dewasa dalam meniti arus kehidupan. 

Setiap kenangan pasti ada cerita yang membuat diri ini merasai pelbagai rasa sama ada gembira, sedih, suka, benci dan sebagainya. Kenangan ini juga dapat mendidik hati untuk redha dengan segala ketentuan Ilahi. Walaupun begitu, kenangan juga dapat memudaratkan diri. Segalanya bergantung kepada diri sendiri. Selagi masih bersisa iman di dada, InsyaAllah kita tidak akan melakukan perkara yang sia-sia.

Bunga ini.. Meninggalkan kenangan yang terindah dan tidak akan dilupakan. Pernah sentiasa mekar dan silih berganti. Tetapi akhirnya, bunga terakhir ini layu tanpa pengganti. Sudah bertahun DN menyimpan kenangan ini sehingga layu dan kini DN sedia melenyapkan ia dari pandangan mata. Cukuplah kenangan yang pasti terus menjadi kenangan.

Maafkan diri ini kerana tidak sempurna. Hanya Allah lebih mengetahui bahawa diri ini tidak mampu membimbingmu kembali ke jalan Ilahi. 

*****************************
Jika ingin mengikuti perkembangan DN dengan lebih mudah selain dari membaca di blog, boleh follow DN seperti di bawah...
Instagram : deqnoor
Twitter : deqnoor 
Google+ : +deq noor
Fanpage : deqnoordotcom
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

32 Blue Komen:

  1. setiap orang memang ada kenangan manis dan pahit...hidup cuma sementara..

    ReplyDelete
  2. walaupun kenangan itu telah berlalu....pastinya ia meninggalkan kesan yang mendalam di fikiran kan....

    ReplyDelete
  3. kesan kenangan mungkin hilang tapi kenangan kekal dalam ingatan.

    ReplyDelete
  4. Maaf jika selama ini kau kecewa dengan diri aku.. Tapi terus bimbing aku, bimbing aku kembali ke jalanNya....

    Terima kasih kawan..
    Terima kasih sahabat...
    Terima kasih makcik... he...23x

    ReplyDelete
  5. Kenangan memberi pengajaran

    Bak kata bijaksana

    ada 2 pencuri dalam kehidupan

    pertama ialah penyesalan masa lalu

    dan kedua

    kerisauan akan masa akan datang

    hargailah hari ini. sekarang

    ReplyDelete
  6. Kenangan ada pahit ada manis , tapi kenangan dan pengalaman lah banyak mengajar kita erti hidup .

    ReplyDelete
  7. @Bro Framestone ish2... gedik pula bro ni. makcik ni juga yg bro cari nanti tau... :p

    ReplyDelete
  8. @yana yassin betul tu... tanpa kenangan kita xkan kenal diri kita...

    ReplyDelete
  9. semuanya ada kenangan.. memori.. indah berseri.. ceria... pahit manis...

    ReplyDelete
  10. kenangan adalah satu koleksi memori untuk minda kita

    ReplyDelete
  11. penuh tanda tanya tau entry nih....ni yang buat saya nak korek2 cerita ni..hahaha...gurau je...

    ReplyDelete
  12. @KiD itulah membentuk sebuah kehidupan... :)

    ReplyDelete
  13. @Diana Rashid hahaha.... biarlah ia menjadi kenangan... :p

    ReplyDelete
  14. DEEP entri ni..whtever it is, teruskan perjalanan hidup. Pasti ada kenangan lain yg lebih indah yang bakal overwrite kenangan pahit..chewah ayat aku ni!

    ReplyDelete
  15. Ala nk gedik2 pun xboleh... dah la.. majuk la macam nie...

    Baru nak gedik2 sikit... bukan selalu dapat gedik2 macam nie dengan DN eh makcik....

    Eh Eh Eh... Macam la tak biasa, nak cari siapa lagi?

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum DN, alamakk sedih lak rasa. benda yang tinggalkan banyak kenangan dah layu ~~~ sabar banyak ye

    ReplyDelete
  17. sedih plak rasanya bile baca,, sbr ye DN.. wpon dia dah layu tp kenangan masih segar di ingatan

    ReplyDelete
  18. kenangan utk dikenang..lagi teruk kalau langsung takde kenangan kan hehehe

    ReplyDelete
  19. kenangan pahit memang kadangkala akan meninggalkan kesan...walaupun sukar...kena teruskan hidup...tak perlu toleh ke belakang lagi...

    ReplyDelete
  20. @KiD : yup..betul tu KiD..setiap orang akan ada semua tu...

    ReplyDelete
  21. sekali-sekala perlu toleh gak kan bro ezad? heheheh

    ReplyDelete
  22. Kenangan adalah hak milik yg paling indah malah ada pahitnya...x mungkin boleh dilenyapkan dari kotak fikiran...

    ReplyDelete
  23. takpe nanti ada la bunga yang baru tu heee

    ReplyDelete
  24. @uncle Zuan: apa kata zuan g pos bunga kat DN as surprise.. hehe

    ReplyDelete
  25. @Amanda Suria : kenangan manis or pahit dedua ni pasti susah nak dilupakan dari kotak fikiran kite kan

    ReplyDelete
  26. Kenangan masa konvokesyen dulu..simpan bunga sampai layu..dah kering simpan dalam buku..hihi

    ReplyDelete
  27. bunga layu..sayang nak dibuang yer....

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^