H Gallery Cafe Sunway Nexis

Aktiviti pertama tahun 2016 bersama blogger adalah menikmati hidangan istimewa yang sedap di H Gallery Cafe, Sunway Nexis Kota Damansara. Sunway Nexis baru beroperasi bermula Januari 2016 dan masih terdapat banyak kedai yang belum dibuka. Walaubagaimanapun, lokasi yang strategik dan dikelilingi dengan penempatan penduduk bandar menjadikan Sunway Nexis ini menjadi tumpuan pengunjung dan penduduk terutamanya untuk menikmati makanan disini.
Maklumat H Gallery Cafe adalah seperti berikut :-

H Gallery Cafe
D-GF-03A, Sunway Nexis,
No. 1, Jalan PJU 5/1, Kota Damansara,
47810 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.
Waktu Operasi : 9.00am - 11.00pm
Facebook : www.facebook.com/hgallerycafe
Instagram : www.instagram.com/hgallerycafe
Jika dilihat pada susunatur dan pemilihan warna serta konsep disini memang sangat menarik. Pemilihan warna yang terang dan susunatur yang kemas berkonsepkan galeri menjadikan suasana lebih santai, harmoni dan seperti berada di rumah. Galeri ini menempatkan koleksi gambar-gambar serta perabot dari luar negara. Cafe ini boleh dimuatkan seramai 80 orang sekali masuk tetapi jika ingin membuat sebarang acara disini, tempat ini boleh disediakan sehingga memuatkan seramai 120 orang.
Apa yang menjadi tarikan apabila ingin memasuki H Gallery Cafe ini adalah susunan dessert yang menyelerakan terletak di hadapan pintu masuk. Lokasi ini sangat strategik kerana dessert memang menjadi tarikan terutama apabila perempuan yang melihatnya. Sepanjang di H Gallery Cafe ini, terdapat pelbagai makanan dan minuman telah disajikan untuk santapan kami. Jom DN kongsikan dengan semua antara menu di tempat ini.
Dari kiri (atas) : Passifloraceae - RM10 (recommended) , Green Healthy Drink - RM10
Dari kiri (bawah) : Morning Glory - RM15 (recommended) , Black Forest - RM15 (recommended)
Egg Benedict with Smoked Salmon and Side Fruits Salad - RM26 (recommended)
Big Breakfast Set - RM22
Nasi Lemak Pak Man - RM15 (recommended)
Sticky Asian Chicken Wings - RM15
Fried Calamari with Garlic Aioli - RM15
Dari kiri :
Wild Mushroom Soup - RM10
Green Peas Soup Top with Ricotta Espuma - RM10
Dari kiri :
Grilled Seafood Salad - RM25 (recommended)
Beef Salad - RM15 (recommended)
Dari atas :
Grilled Seafood Aglio Olio - RM23 (recommended)
Pimiento Rojo Seafood Spaghetti - RM39 (recommended)
Meatball Stuff with Mozarella - RM23
Pan Fried Salmon with Arugula Mix Salad - RM29 (recommended)
H Style Beef Wellington - RM45 (recommended)
Dari kiri : Nasi Goreng Kampung - RM15 , Mee Goreng Pak Man - RM15
Braised Lamb Shank Pasamah - RM59 (recommended)
My Snapper Sandwich - RM24
Grilled Chicken Chop - RM22 (recommended)
Itulah sebahagian daripada 50 menu yang terdapat di H Gallery Cafe ini. Menu-menu tersebut dicetuskan sepenuhnya oleh Chef Jasman (gambar di atas). Memang sedap dan tersendiri air tangan beliau ini.

Jika anda berada di kawasan berhampiran atau mencari tempat makan sedap sambil bersantai, DN memang syorkan untuk makan disini. Rasa sekali pasti hendak datang lagi. Sebab itu DN datang lagi kali kedua ke sini disebabkan rasa masakannya yang sedap.

*****************************
Jika ingin mengikuti perkembangan DN dengan lebih mudah selain dari membaca di blog, boleh follow DN seperti di bawah...
Instagram : deqnoor
Twitter : deqnoor 
Google+ : +deq noor
Fanpage : deqnoordotcom
Share on Google Plus

About deq noor

A daughter, sister and friend. Engineering is my passion but travelling is my courage. "Let the beauty of what you love be what you do"

13 Blue Komen:

  1. spagheti meatball tu best.. next time kalo pegi cni lgi nk mkn tu.. dgn air yg awk order jgk.. hehe..

    ReplyDelete
  2. nak rasa la lamb shank terbaik cam bro cakap tu..nampaknya kena gi cafe ni lagi nnt.

    ReplyDelete
  3. @JMR Ok Set....!!

    Memang sedap, tapi ianya terhad... Jangai mai waktu malam risau habis dah.

    ReplyDelete
  4. huih semua gambar makanan buat terliur..tapi jauh sangat nak ke sana

    ReplyDelete
  5. amboi sebabnya DN, memang terbaiklah restoran ni

    ReplyDelete
  6. teringin nak cuba daging balut tu, apa dipanggil wellington ek. insyaAllah nak cuba ke sini nanti

    ReplyDelete
  7. teriba lapar pulak perut ni. Dalam almari ada meggi je sebungkus... huhuhu

    ReplyDelete
  8. @Sobri MansorSebungkus je ke?

    Xpe faham.. megi zaman sekrang mahal gila dan kena elakkan makan benda macam nie.

    ReplyDelete
  9. series terbaik menu H Gallery ni..boleh repeat lg ni

    ReplyDelete
  10. memang terbaikla makanan kat situ..ada peluang memang nak pergi juga la selepas ini..

    ReplyDelete

Awak komen, DN balas. Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di sini. ^_^